Kontrast   English    Kart   Nettstedkart   Tekststørrelse   Kontakt oss

Kommunale fakturaer på Vipps

Flere innbyggere har dessverre fått faktura på kommunale fakturaer på Vipps.

Vi har de siste dagene fått inn klager på dette. Ved henvendelse til Vipps har vi fått opplyst at alle som har fått kommunale faktuaer fra Vipps har svart ok på ei melding fra dem på vårparten i år. I tillegg er det slik at siste bankkonto som kommunale regninger er blitt betalt i fra er den kontoen Vipps har sendt den siste regning til.

Hva gjør vi videre

Kommunen jobber mot Vipps og datatilsynet for å få full klarhet i omstendighetene rundt dette. Innbyggerne kan kontakte Vipps på tlf. 22 48 28 00 for ytterlig informasjon.

Kundene må selv kontakte banken

Kommunen har ingen myndighet til å rette opp i dette for kundene i banken. Alle kunder som ufrivillig har fått fakturaene sine endret fra papirfaktura til e-faktura må selv kontakte banken for å avbryte denne e-fakturaavtalen.

Og i Vipps-appen på telefonen, velge profil – betalingsvalg og skru av "Motta regninger i Vipps" dersom de ikke ønsker å motta fremtidige fakturaer i Vipps.


Publisert: 05.07.2019 15:01
Sist endret: 05.07.2019 15:35